Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Sara Eliasson - 8 oktober 2008 19:25


Nu var det några dagar sedan jag skrev något här, det beror lite på att det inte hänt något nytt direkt. Vi har hittat en veckorutin och det känns bra. Igår så var vi återigen på kyrkans barntimmar och idag spenderades förmiddagen på Öppna förskolan. Elvis stormtrivs verkligen och jag känner mig mycket lugn inför dagen då han ska börja på riktiga förskolan. Men när den dagen kommer vet ingen just nu.. senaste budet är i januari, då ska jag börja jobba iallafall.


Idag har Elvis hållt låda hela dagen, vissa dagar är han ganska tystlåten men idag har han riktigt sprudlat. Han har berättat för mig hur några olika djur låter, höna- ba back back, hund- vov vov, bi- bzzzzz, och inte minst katt- kissssssss. Att en katt säger mjau och inte kisss kissss kisss får han väl upptäcka vid ett senare tillfälle, just nu är det så sött när han säger så. Sen sa han "bompa" idag och det betyder Bolibompa. Det är en utveckling av hans tidigare benämning som bara var "-pa". Jag har en liten teori om att nu när han har sån kroppskontroll (han går, springer, hoppar fast utan att lyfta från marken..., duckar och klättrar på allt) så ger han sig in på ett nytt område att utforska, nämligen talet. För andra barn är det ju tvärtom.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards