Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara Eliasson - 30 oktober 2008 20:10


Jag vet att det var länge sen jag skrev, men idag blir det två bilder istället för en massa text. Båda bilderna är tagna idag och den ena bilden togs när Elvis hade matvägrat (ont i halsen?) och sen sovit två timmar och när han vaknade och jag plockade upp honom så somnade han om i min famn och sov gott en timme till. Det är sovrekord på eftermiddagen. Undrar om han trodde det var natt eftersom vädergudarna bjöd på ovanligt mörkgrått skitväder.



Av Sara Eliasson - 26 oktober 2008 18:03


Igår lovade jag ju att det skulle komma fler bilder på Elvis, men det var lättare sagt än gjort. Idag har jag knäppt bilder som sjutton men när jag nu skulle tanka över bilderna på datorn inser jag att jag inte har den sladd som krävs (jag har lånat en kamera). Suck! Så det får dröja ytterligare ett tag innan jag lyckas förgylla bloggen med foton.


Idag vaknade jag faktiskt pigg och ganska frisk, lite ont i halsen fortfarande men annars helt ok. Elvis sov ända till halv åtta (gamla tiden) och Jimmy en timme till. Sen åt vi frukost i lugn och ro innan jag slängde på en diskmaskin, tvättmaskin, hängde upp tvätten och bäddade rent. Jimmy drog sitt strå till stacken och rengjorde akvariepumpen och tömde diskmaskinen. Sen fixade jag lunch till Elvis och la honom för att sova och när han somnat passade jag på att åka till nyöppnade City Gross och handlade en massa mat och svängde även förbi återvinningen och slängde en hel del tomglas (som det senaste året bestått mer av barnmatsburkar än vinflaskor). Väl hemma en timme senare så hade Elvis vaknat så jag gav honom mellis i form av en banan och sen pallrade vi oss ut på promenad i duggregnet alla tre. Vi gick förbi ytterligare en återvinningsstation och slängde papper. Jimmy muttrade över de 500 m vi var tvugna att gå med papperskassarna istället för att det fanns precis runt hörnet, men big deal, vi gör det ju för miljön anser jag. Så här på höstkanten är det lätt att fastna i negativt tänk, så alla som har ork, ge extra kärlek till alla ni känner, även de som är buttra och mest morrar och ojjar sig. Jag tror det hjälper.


Nu har jag gett Elvis kvällsmat och badat honom, han älskar verkligen att bada. Alldeles strax ska han också få sin kvällsgröt och sova, han verkar rätt trött.


Sen ska vi ha middag, hamburgare deluxe. Och jag har gjort hemmagjord coleslaw till, det blir kalas. SEN blir det till att sjunka låååångt ner i soffan och bara slappa.


Kram alla vänner!


Av Sara Eliasson - 25 oktober 2008 22:21


Igår var den värsta dagen på länge, jag minns inte när jag mådde så dåligt sist. Jag hade feber och var allmänt ur slag. Det var riktigt riktigt jobbigt att inte finnas till för Elvis på det sätt han behöver för att må bra och vara glad, men å andra sidan kommer det väl (men låt oss hoppas inte!) fler dagar när jag är sjuk och Elvis måste förstå att man inte alltid är på topp. Jag hade dessutom försatt mig i en taskig situation då jag hade noll kronor på mobiltelefonen att ringa för och kunde således inte ringa nån och be om hjälp. Förutom gratisnumret SOS då, men det vore att ta i. ;-)


Hur som helst, min älskade lillebror kom ut en sväng på eftermiddagen och Elvis sken upp som en sol. När han var tvungen att åka en stund senare så blev Elvis jätteledsen. Det är så mysigt att bli bekräftad av ett litet barn, eller hur David? Sen kom mina föräldrar ut med mat till både mig och Elvis och dom tog även ut lilla grabben på en sväng så jag fick sova i lugn och ro i nån timme eller två innan Jimmy kom hem och kunde natta Elvis.


Imorse mådde jag betydligt bättre men Elvis lite sämre. Han snorar som sjutton, vi ger näsdroppar och håller tummarna att det är hans tur att vakna pigg imorn.


Idag har annars varit en riktig fixardag, Jimmy klev upp tidigt (han vaknar ju hur pigg som helst kl 07 eftersom han då sovit två timmar längre än vanligt) och var med på den gemensamma gårdsstädningen. Efter det tog han tag i vår tomt och fixade och donade i blåstället i några timmar. Han kan när han vill!


Jag ska också ge ett löfte innan jag säger godnatt, jag har fått låna en digitalkamera eftersom min verkar falla alltmer i bitar. Så nu utlovas mer bilder på Elvan! Tjoooho!


Sovgott!



Av Sara Eliasson - 21 oktober 2008 20:15



Av Sara Eliasson - 21 oktober 2008 16:38


Jag känner att den här bloggen börjar glida mig ur händerna, anledningen? Att jag inte har nån vidare tillgång till internet.


Vi har en massa bra dagar som jag gärna berättar om. I söndags tex så hade vi en strålande dag, solen sken och jag skickade sms till pappa, syster och bror och föreslog en lunchgrillning ute i Strandstuviken. Alla utom en nappade, guess who? ;-) Som en bonus dök även Elvis farmor och farfar upp och vi åt oss proppmätta på grillkorv (Elvis åt två och en halv korv!) och njöt av luften och utsikten. Att tillägga är att jag och Elvis cyklade ut men som tur var så tog Jimmy sig an den uppgiften hem, för det var tungt...


Bilder från denna dag laddas upp senare ikväll.


Av Sara Eliasson - 17 oktober 2008 22:52


Sitter och uppdaterar mig via vänners bloggar och hittar ett underbart citat av Johnny Depp på www.mamavaganza.blogspot.com (mkt läsvärd blogg btw). Han har uttalat sig så här och jag instämmer:


"When kids hit 1 year old, it's like hanging out with a miniature drunk.
You have to hold onto them. They bump into things. They laugh and cry. They urinate. They vomit."


Så med andra ord får jag min dos av nattklubbsliv. Bara att dra upp volymen på stereon lite oftare.


Godnatt!

Av Sara Eliasson - 17 oktober 2008 21:59


Idag var en härlig dag. Vi hade en lugn morgon med frukost både en och två gånger. Elvis behöver alltid fylla på med gröt ganska snart när han vaknat och sen äter han en smörgås när jag äter frukost en timme senare. Sen tog vi cykeln till barngympan och det var skoj, ja barngympan med men jag syftar på cyklandet. Det var nämligen första gången om vi bortser från en ytterst kort testrunda för några månader sen. Elvis skrattade gott när jag tog på mig min cykelhjälm, för jag tänker vara ett gott föredöme och ha hjälm. Så nu jobbar jag för att Jimmy ska få tummen ur och fixa punkteringen på sin cykel så vi kan ta en tur till havet hela familjen i helgen. Jag återkommer om jag lyckats med min övertalning.


På barngympan sprang Elvis omkring med både ett badmintonrack i handen och en fotboll framför fötterna. Emellanåt byttes racket ut mot en bandyklubba. Han verkar gilla sport, lilla grabben.


Senare på eftermiddagen kom farmor, farfar och gammelmormor Lilly och hälsade på. Med sig hade dom en skörd av underbara äpplen från Elvis alldeles egna träd från landet i Österänge. Det blev mycket lek och bus och när dom några timmar senare skulle vidare så ville Elvis att dom skulle stanna och klamrade sig kärt fast. Lite mat i magen och en pappa senare så var han glad och nöjd igen.


Appråpå pappa så ligger Jimmy i sängen och sover sen en tid tillbaka. Det är tidiga kvällar som gäller när man går upp 05.15 Vi hoppas han får en god natts sömn som ger en massa energi till helgen.



Av Sara Eliasson - 15 oktober 2008 21:26


Elvis är så stor. Nu stänger han dörren om sig ibland, antar att han får nog av mig som bara vill pussas hela tiden.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards