Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara Eliasson - 31 augusti 2008 13:05


Igår spelade vi poker hemma hos Anna och Lasse. David och Jimmy var också med runt bordet. Ganska snabbt spelade jag ut dom en efter en. Men däremot fick jag storstryk i kortspelet Tic efter tveksamma omständigheter angående en ruter åtta. Well well..


Nu tar vi det söndagslugnt och kanske att vi svänger förbi K-Rauta på vägen hem för att kolla lite golvalternativ och belysning till Elvis rum.





4-2

Av Sara Eliasson - 30 augusti 2008 17:50


Gårdagens förberedelser för myskväll var väl sådär halvlyckade då tjejen i videobutiken gav mig fel film. Detta upptäckte vi sent på kvällen när vi sjunkit ner i soffan mätta och belåtna. Morr.. Jag slängde på mig lite varmare kläder och knallade iväg till videobutiken för att få rätt film. Behöver jag säga att jag var ganska sur? Däremot så har jag förståelse för att människor gör misstag och detta väl ett ganska lindrigt sådant även om det "förstörde" kvällen lite för oss. Så jag sa till tjejen i butiken att jag ville ha en extra film i kompensation. Då svarade hon ungefär "vad sägs om att du får rätt film i kompensation?". Eh? .. Det slutade ju självklart med att jag fick rätt film plus en extra film. Jag har inte heller alla hästar hemma alltid men just denna kommentar gav iallafall mig ett gott skratt när jag kom hem och berättade vad som hänt för Jimmy.


Idag åkte vi ner till Nyköping för att Jimmy skulle spela första matchen i nya klubben Tystberga. Det blev vinst med 4-2 och Jimmy spelade bra. Nu doftar det gott från köket här hemma hos mamma och pappa och efter middagen blir det nog lite pokerspel med brorsan och en öl eller två.



Av Sara Eliasson - 29 augusti 2008 13:10


Ett litet meddelande till vår älskling på jobbet..


Vi trotsade regnet och gav oss ut på en liten fixarunda. Så nu har vi middagen planerad och förberedd, filmen hyrd, trocaderon (du har ju match imorn) i kylen och häagendazs i frysen. Skönt med helg, välkommen hem!





Av Sara Eliasson - 29 augusti 2008 08:36


Jag har gått in i väggen, eller det händer snarare lite då och då. Inte metaforiskt talat utan bokstavligen, jag vet inte vad som är värst faktiskt. Psykisk smärta eller fysisk... Nu senast för några dagar sen när jag nattade Elvis så tittade jag på honom samtidigt som jag gick mot dörröppningen, när jag sen vred upp huvudet för att gå ut rättfram så gick jag rätt in i dörrkanten. Det gjorde skitont och jag har fortfarande en bula i pannan. Det här är bara ett exempel, liknande saker händer med jämna mellanrum. Jag är så vitt jag vet ingen hypokondriker, men funderingar på hjärntumör har ju bubblat upp både en och två gånger. Jimmy lugnar och säger att jag bara är klumpig.


Igår åkte vi till Ikea och kunde efter det avfärda en hel del förslag på möblemang till nya huset. Idag så fiskar vi efter tv. Om vi inte hade haft Elvis hade vi aldrig stått ut med den vi har idag. Den flimmrar i gult och ljudet bryts och försvinner några sekunder ungefär varannan minut.


Elvis och jag önskar alla en trevlig helg!





Av Sara Eliasson - 28 augusti 2008 11:19


Igår var vi som sagt på bio och Elvis hade det mysigt med Mia, vilken lyx! Det gör han (och vi) gärna om så det är bara hojta om nån vill vara barnvakt. Vi är rätt dåliga på att komma på själva att det är dags att bara vara Jimmy och jag en stund.


I natt delade vi mitt täcke på tre, det var så där halvskönt. Elvis tar inte så mycket täcke i anspråk, han ligger helst utan, men Jimmy däremot.. När jag kämpat mig klarvaken med att få behålla mitt eget täcke stoppade jag om Jimmy med hans egna täcke så somnade iallafall han om gott.


Elvis och jag gick upp och åt frukost halv nio imorse, sen somnade han om till kl elva. Skönt med en stillsam förmiddag. Nu är det lunch som gäller, sen dags att ta sig ur pyjamasen och ut på lite äventyr.



Av Sara Eliasson - 27 augusti 2008 14:01


I förmiddags gick vi till ICA och köpte matsäck bestående av två bananer och ett päron. Sen postade vi ansökningar till barnomsorg till januari nästa år. Krusbäret, Långsätter och Saffranet heter de tre förskolor som vi ansökte till, vi håller tummarna för plats på Krusbäret då det blir extremt nära i såfall (grannar tom). Slängde också iväg bekräftelse på adressändring. Tidgare idag så fixade jag det sista med Vattenfall och elavtalen till nya bostaden, det är så skönt att bocka av från "att-göra" listan!


Sen hoppade Elvis och jag på bussen till Gullmarsplan och gick till Barnavårdscentralen för att lämna ett meddelande till Ingela, Elvis bvc-tant. Hon behöver adressen till vår nya Barnavårdscentral i Nyköping då Elvis ska ta sitt 1-årsvaccin den 23/9 och hans journal bör finnas till hands då.


Sen knallade vi hemåt med ett stopp i en lekpark. Elvis gungade och gungade och gungade.. tillslut tyckte jag att det fick vara nog, han blev ju nästan blå av allt gungande. Men oh no, Elvis ville gunga mera.. och mera.. och mera. Att gunga är helt klart Elvis absolut bästa sysselsättning i världen. Med mycket gråt och skrik och nästan ett finger ur led (mitt) så lyckades jag få honom i vagnen och på andra tankar. En banan senare så var humöret återigen på topp.


Ikväll ska Elvis leka med sin faster Mia för Jimmy och jag ska fira lill-lördag med bio, längtar!







Av Sara Eliasson - 27 augusti 2008 08:33


Igår visade Elvis upp en ny färdighet som är såååå gullig! Vi satt vid en damm och tittade på änderna då en kvinna med hund gick förbi. Ungefär så här var vår konversation


-Titta Elvis vovven, vad säger vovven?

-vovv vovv vovv!


Han tycker också att hönan säger "ba ba ba".


Annars består hans vokabulär mest av "pappa", "mamma", "lampan", "namnam" (tror det betyder napp eller nått annat som är gott), "ä dä" (tror det betyder vad är det för han pekar alltid på nått när han säger det).



Av Sara Eliasson - 26 augusti 2008 09:14


Två dagar i rad har Elvis vaknat runt kl 05:00 och snurrat runt som sjutton i sängen (vår säng), han buffar och klättrar, gnyr och snuttar. Men han är trött och vill gärna sova men kommer inte till ro. Lite halvjobbigt att ha det så, och jag kan bara föreställa mig hur det är för Jimmy som får sina sista timmar av välbehövlig sömn störd innan det är dags att åka till jobbet. Det blir både på gott och ont att ha Elvis en trappa upp när vi flyttat..


Idag upptäckte jag att Elvis har små röda utslag över hela ryggen, jag undrar om dom har något att göra med febern i helgen. Kan det vara Tredagarsfebern måntro?







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards