Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Badbomb

Av Sara Eliasson - 18 november 2008 17:04


Vilken dag, Jimmy är hemma och sjuk vilket har inneburit att jag har haft tillgång till bil hela dagen. Eftersom det spöregnade imorse så var det så smidigt att stuva in Elvis i bilen och åka till Kyrkans barntimmar. Det var några få barn där men vi hade skoj och sångstunden var kul. Nu kan Elvis rörelserna till Imse Vimse och Klappa Klappa.


Sen hem för lunch och sova lite eftermiddag. Klockan tre hade vi bestämt dejt med morfar på badhuset, första besöket förutom när vi gick på babysim för en massa månader sen. Vilken succé! Nu blir det till att gå en gång i veckan känner jag.


Först var han lite tveksam, eller förundrad. Sen hade vi en blöt timme med massor med skratt. Vi testade vågbassängen, vattenrutchkanan, bubbelpoolen, varmvattenbassängen... ja, typ allt som fanns att testa. Nu ska vi strax iväg till (min) kusin Jonas som fyller år. Elvan kommer stupa i säng efter allt galej idag. Men det blir bra det, för idag ska han få testa sin växasäng. Jimmy har monterat ihop den och när Elvis kröp upp i den för att testa så la han sig så fint och såg bara så stolt ut. Han känner sig nog stor.


Bjuder på två bilder. Den ena visar Elvis i en riktigt snygg pose i profil, det syntes att han var mitt barn och morfars barnbarn med den kaggen. ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards