Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Första snön för i år

Av Sara Eliasson - 19 november 2008 22:00


Nu har även Nyköping fått uppleva vinterns första snö. Underbart. Vilken härlig känsla i magen jag får när det faller stora vita flingor som faktiskt stannar kvar på marken. Elvis och jag var alldeles nyduschade när detta inträffade och strax därefter var det middagsdags. Vi satt vid matbordet och såg hur i princip alla gårdens ungar härjade omkring och byggde snölyktor eller hade snöbollskrig med varandra. Elvis var alldeles till sig. Efter middagen så skyndade vi oss ut för att leka i snön vi med, då hade såklart alla andra barn gått in men det gjorde inte vinterupplevelsen mindre för det.


Med små små myrsteg (Elvis går så fint i små myrsteg när han vill vara försiktig) tassade vi ut genom snön som knarrade så härligt under fötterna. Han ville hålla handen en bit och det kändes så mysigt. Vi lekte nån kvart sen gjorde pappa oss sällskap en kvart till innan det var dags att gå in och värma sig. Jag frös lite och tror även att Elvis gjorde det om händerna eftersom vi ännu inte köpt ordentliga vantar åt honom utan han har sina stickade fortfarande.


Sen busade vi lite till inne innan det var läggdags. Kväll nummer två i "nya" sängen. I går satt jag vid hans sida i 45 min innan jag gav upp och Jimmy tog över, efter 10 minuter sov han. Idag gav jag upp efter 30 min och precis som igår tog det Jimmy 10 minuter. Vad är hemligheten? Imorn får jag natta själv eftersom Jimmy blir kvar på jobbet en stund (om magen håller, den har krånglat några dagar) och tar sista tåget hem. Jag har en liten föraning om att Elvis får somna med mig i vår säng...


Skickar med två busbilder från idag. Elvis har ett så bra garage/koja som han fått av faster Mia och Calle. Där kan man förutom att parkera Bobby Bilen sitta och klura på bus eller leka tittut.



 
 
Ingen bild

Farmor

19 november 2008 22:54

Hej Elvis!
Åhh vad härligt att busa i snön, jag får också en speciell "gladkänsla" i magen varje år när första snön kommer! Du får komma och prova vår finfina pulkabacke, när det blir lite mer snö som ligger kvar.
Puss till dig från farmor

 
Ingen bild

Elvis

20 november 2008 13:06

Farmor- Firar ni din födelsedag på Lidingö? Då kommer jag gärna och hälsar på och så håller jag tummarna för snö, pulka låter skoj! Puss & Kram från Elvis

 
Emma (emmli)

Emma (emmli)

24 november 2008 16:37

Kul att Elvis gillade snön! Elvira var mycket måttligt imponerad och tjöt som galen :-D

http://blodpudding.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards