Alla inlägg den 7 december 2008

Av Sara Eliasson - 7 december 2008 20:12


I torsdags så var vi återigen på badhuset, jag, elvan och morfar. Det var lika kul som sist trots att vågmaskinen aldrig kom igång. I varmvattenpoolen så ville Elvis hoppa från kanten om och om igen. Och alla skulle titta också, han körde en ramsa riktigt högljudt varje gång han stod på kanten innan han hoppade i. På fredagen så gick vi långpromenad till min morbror Ecke och fikade födelsedagsfika en dag för sent. Det var riktigt trevligt med hemmabakade kakor och princesstårta. Sen mötte vi upp morfar på stan och inhandlade ett par nya fina vinterkängor eftersom de nästan oanvända stövlarna vi köpte förra månaden redan är för trånga...


Sen var planen att på lördag fara mot Stockholm och fira farmor på födelsedagen, men tji fick vi. Redan på fredagkvällen smög sig lite hosta fram och på natten slog febern till. Vi har trilskats med 40 graders feber och värre och värre hosta hela helgen. Det gör riktigt ont i mammahjärtat när han är så svag och hostig. Dessutom förstår han inte riktigt varför jag är så elak och tvingar i honom äcklig medicin. Alvedon hjälper inte ett skvatt så jag måste ta till Ipren när febern är vid 40 grader, så att han inte ska koka bort stackarn.


Jag var tvungen att ställa in julgodis-bakandet med Nina och Nils imorn, men hoppas att Elvis frisknar till snabbt så vi kan ta igen det senare i veckan. Veckan är förövrigt fullspäckad med saker.. På tisdag blir jag arbetslös (arbetssökande är jag ju redan) och måste skriva in mig på Arbetsförmedlingen. En enda dag som glappar mellan föräldraledig och inskriven på förmedligen betyder att jag förlorar all rätt till samma föräldrapeng som jag har haft med Elvis (dvs katastrof). Sen ska bilen in på service. På onsdagen har vi lunchdejt med Ecke på stan, om Elvis är frisk. På torsdag kommer min moster Eva hit och ska vara barnvakt för hela klanen Eliasson ska på restaurang och senare se Schyffert hylla 90-talet. Det ser jag grymt mycket fram emot. Sen hörde jag Jimmy säga nått om Stockholm fredag-lördag?


Nu däremot är det söndagkväll och jag hör att Elvis är feberledsen i sin säng. Dags att pyssla om!


Vet inte om jag haft med den här bilden i nått tidigare inlägg, men den är värd att visas igen. Det är dom två människor jag älskar mest på hela jorden. Mina grabbar!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards