Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Kossa muu? Kossa pappa!

Av Sara Eliasson - 18 augusti 2008 12:38


Elvis vaknar alltid kl 06:30, lägg till eller ta bort några få. Vi har som morgonrutin att masa oss upp, byta blöja, äta gröt, byta blöja och sen tillbaka till sängen. Det är en väldig lyx att få krypa ner i sängen igen med en gosig liten son samtidigt som Jimmy låser dörren och åker till jobbet.


Igår var vi inomhus hela långa dagen med undantag för ett besök på ICA. Idag trotsade vi tunga grå moln och promenerade bort till Enskede ridskola för att spana på dom stora fina hästarna. Ungefär halvvägs släpper molnen på sin börda men vi fann snabbt skydd vid en sliten liten parkbänk under ett lummigt träd. Elvis är fascinerad av djur, han skrek liksom rätt ut allt vad han orkade och pekade samtidigt på hästarna. Tur att ridskolehästar är vana vid det mesta. Tidigare idag när vi läste "Bondgårdens djur" så pekade han på en kossa och sa "pappa", jag tror ändå Jimmy får vara nöjd att det inte blev något annat av bondgårdens djur som fick heta pappa.


Idag tänker vi extra mycket på farmor och farfar som spenderar några härliga dagar i Barcelona.



 
 
Ingen bild

Pappa på jobbet

18 augusti 2008 13:00

Jag älskar min grabb som vill gå upp med mig på morgonen bara för att hålla mig sällskap. Undrar om han kommer fortsätta nu när jag behöver gå upp 05:00?
Att komma hem och kramas med honom efter att ha varit borta några dagar och märka att man inte ens får gå på toaletten utan att han blir ledsen och tror man ska försvinna igen är helt underbart! Inte för att han blir ledsen såklart men att man får känna sig saknad, hur härligt som helst!
Att komma hem till nylagad mat tända ljus och äppelkaka med vaniljglass ... ja världsklass såklart ... och till alla mina saknade prickar!
Älskar er, saknar er!

 
Ingen bild

Farbror Björn

18 augusti 2008 14:11

Hahahaha!!! så skönt att man kan följa med i utvecklingen på nätet! Data nördar:)

 
Ingen bild

Lisa

18 augusti 2008 17:00

Vilken mysig blogg! Och vilken stor och fin kille!! Kan han gå helt själv allstå (bilden från förra inlägget)?

Själv räknar jag just nu ner till mammaledighetens slut. Bara två veckor kvar : (

 
Ingen bild

Sara

19 augusti 2008 15:32

Björnen- för att kompensera lite har iallafall Jimmy tagit bort sin Facebook. :-)

Lisa- han har verkligen blivit en stadig liten grabb, går helt själv nu (fast det går ju snabbare om vi håller handen). Två veckor kvar av heltid med Olle!! Tiden går snabbt hos andra än oss också med andra ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards