Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Soppa

Av Sara Eliasson - 2 oktober 2008 20:36


Ja! Vad roligt! Vi är väldigt väldigt glada över att Elvis ska få en ny lekkompis.. För er som hängt med i bloggen och läst kommentaren av farfar i förra inlägget så har vi listat ut i vilken familj den nya djurgårdaren hamnar. Stort grattis om ni läser det här.


Idag var vi många med tunga ben. Anledningen? David och Emelie flyttade från fin lägenhet på andra våning till ännu finare lägenhet i annan stadsdel på tredje våningen. Ingen hiss i något av husen. Men det känns alltid så bra att hjälpa någon att flytta, jag vet ju själv hur oerhört tacksamt det är att få den här hjälpen.


Idag träffade Elvis och jag min morbror Ecke och gick långpromenad ner till hamnen, sen bjöd Ecke på härlig sopplunch och nybakad äppelkaka. Elvis tyckte det spännande att vara i en ny lägenhet med en massa nya spännade grejer. Sen svängde jag in på Lindex och köpte en ny pyjamas, det var på tiden eftersom Elvis vuxit ur alla andra. Efter det mötte vi upp Jimmy och åkte hem och åt middag. Och nu sitter vi här i tv-soffan och dricker en smarrig pärondrink och klagar på hur sopiga alla är i dagens idolsändning. :-)


Ta hand om er och njut av fredagen imorgon, det ska jag göra! Iallafall de få timmarna innan tandläkarbesöket... om jag kan njuta efteråt beror på hur mycket räkningen landar på.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards