Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

härlig höstdag

Av Sara Eliasson - 17 oktober 2008 21:59


Idag var en härlig dag. Vi hade en lugn morgon med frukost både en och två gånger. Elvis behöver alltid fylla på med gröt ganska snart när han vaknat och sen äter han en smörgås när jag äter frukost en timme senare. Sen tog vi cykeln till barngympan och det var skoj, ja barngympan med men jag syftar på cyklandet. Det var nämligen första gången om vi bortser från en ytterst kort testrunda för några månader sen. Elvis skrattade gott när jag tog på mig min cykelhjälm, för jag tänker vara ett gott föredöme och ha hjälm. Så nu jobbar jag för att Jimmy ska få tummen ur och fixa punkteringen på sin cykel så vi kan ta en tur till havet hela familjen i helgen. Jag återkommer om jag lyckats med min övertalning.


På barngympan sprang Elvis omkring med både ett badmintonrack i handen och en fotboll framför fötterna. Emellanåt byttes racket ut mot en bandyklubba. Han verkar gilla sport, lilla grabben.


Senare på eftermiddagen kom farmor, farfar och gammelmormor Lilly och hälsade på. Med sig hade dom en skörd av underbara äpplen från Elvis alldeles egna träd från landet i Österänge. Det blev mycket lek och bus och när dom några timmar senare skulle vidare så ville Elvis att dom skulle stanna och klamrade sig kärt fast. Lite mat i magen och en pappa senare så var han glad och nöjd igen.


Appråpå pappa så ligger Jimmy i sängen och sover sen en tid tillbaka. Det är tidiga kvällar som gäller när man går upp 05.15 Vi hoppas han får en god natts sömn som ger en massa energi till helgen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards