Direktlänk till inlägg 25 oktober 2008

Lite sjuka..

Av Sara Eliasson - 25 oktober 2008 22:21


Igår var den värsta dagen på länge, jag minns inte när jag mådde så dåligt sist. Jag hade feber och var allmänt ur slag. Det var riktigt riktigt jobbigt att inte finnas till för Elvis på det sätt han behöver för att må bra och vara glad, men å andra sidan kommer det väl (men låt oss hoppas inte!) fler dagar när jag är sjuk och Elvis måste förstå att man inte alltid är på topp. Jag hade dessutom försatt mig i en taskig situation då jag hade noll kronor på mobiltelefonen att ringa för och kunde således inte ringa nån och be om hjälp. Förutom gratisnumret SOS då, men det vore att ta i. ;-)


Hur som helst, min älskade lillebror kom ut en sväng på eftermiddagen och Elvis sken upp som en sol. När han var tvungen att åka en stund senare så blev Elvis jätteledsen. Det är så mysigt att bli bekräftad av ett litet barn, eller hur David? Sen kom mina föräldrar ut med mat till både mig och Elvis och dom tog även ut lilla grabben på en sväng så jag fick sova i lugn och ro i nån timme eller två innan Jimmy kom hem och kunde natta Elvis.


Imorse mådde jag betydligt bättre men Elvis lite sämre. Han snorar som sjutton, vi ger näsdroppar och håller tummarna att det är hans tur att vakna pigg imorn.


Idag har annars varit en riktig fixardag, Jimmy klev upp tidigt (han vaknar ju hur pigg som helst kl 07 eftersom han då sovit två timmar längre än vanligt) och var med på den gemensamma gårdsstädningen. Efter det tog han tag i vår tomt och fixade och donade i blåstället i några timmar. Han kan när han vill!


Jag ska också ge ett löfte innan jag säger godnatt, jag har fått låna en digitalkamera eftersom min verkar falla alltmer i bitar. Så nu utlovas mer bilder på Elvan! Tjoooho!


Sovgott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards