Alla inlägg den 16 november 2008

Av Sara Eliasson - 16 november 2008 12:41


Vad snabbt tiden går! Veckorna, dagarna och timmarna bara susar förbi. Jag har märkt att vissa människor tycker det är bra när det går snabbt, men oftast säger man det kanske på jobbet eller utan att tänka efter. Det är ju livet som går snabbt då och vill man att det ska ta slut?


Helgerna har en tendens att gå snabbast. I går rände vi runt på diverse hem/inredningsärenden och jag måste säga att vi lyckades bra med det. Förutom att just de möbler vi tittat på tidigare i veckan hade prishöjts med några hundralappar. Märkligt eftersom möbelbranschen är en av de branscher som går så himla dåligt nu. Det gjorde ju att vår prutmån drastiskt förändrades och att vi i stort sätt fick nöja oss med att lyckas förhandla oss till de tidigare priserna. Så kan det gå om man väntar för länge, fast vi åkte hem och funderade i tre dagar.. kan knappast anklagas för att vänta förlänge...


Vi har också tagit hem lite golvprover. Det som i broschyrerna sett klockrent ut förkastades helt i butik, och de i butik som verkat helrätt är nu tveksamma i just vårat hem då vi ser dom på plats. Det är inte lätt att bestämma hur man vill ha det. En heminredning förmedlar en hel del om en själv tycker jag. Vad vill man uppnå? Ska det vara modernt, trendigt, coolt och snyggt? Eller ska det vara hemtrevligt och ge en mysig atmosfär? Golvet ska ju passa både oss och huset som sådant. Men jag tror vi har en vinnare...  Det är enligt oss både snyggt och verkar ge en schysst hemmakänsla.


Igår åkte Elvis och jag med mormor och morfar till Ikea i Linköping. Ikea är alltid lite kaos men jag känner mig nöjd med besöket och inköpen. Senare på kvällen stack jag iväg på tjejmiddag, vilket var mycket trevligt. Och det är ju fantastiskt vad billig notan blir när man är gravid och inte dricker vin till maten.


Nu är det lunchdags sen ett besök till gammelmorfar som ligger på sjukhuset och har det tråkigt.


Hoppas ni alla har en härlig helg!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards