Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Rock The Bells

Av Sara Eliasson - 3 november 2008 20:57


Imorgon åker Jimmy till Göteborg på jobbresa, själv tänker jag åka åt andra hållet på nöjesresa. Imorgon är det "Rock the bells" i Annexet, Globen och det tänker inte jag och David gå miste om. Sommaren 2006 köpte vi biljetter till Nas och dagen innan konserten ställde han in, jag ljuger inte när jag säger att mina ögon tårades när jag fick det beskedet. Sommaren 2007 kom en ny chans men med en stor och rund mage och orolig för hur mycket basgång en liten bebis i magen tål (som dessutom verkade gilla hårdrock mest) vågade jag mig inte dit. Nu jävlar, nu får jag en ny chans då Nas är avslutningsakten på "Rock the bells" och det tänker jag inte missa.


Jag har visserligen en liten plutt att ta hänsyn till igen, men jag tror inte öronen är så värst utvecklade ännu?  Det känns riktigt kul och lite lyxigt att få vara gravid igen och kunna utöka familjen ytterligare. Den här gången känns det mer avslappnat och naturligt även om jag i början tvivlade på att plusset på stickan verkligen innebar att jag var gravid. Jag mår om möjligt ännu bättre än när jag väntade Elvis.


I torsdags gjorde jag ett tidigt ultraljud för att fastställa vilken vecka vi är i och fick då besked att vi redan var i vecka 13. Jag fick se en liten parvel på 6-7 cm med ett litet hjärta som tickade på så fint. Idag träffade jag barnmorskan för första gången och hon var toppen, vi hann dock bara med en massa snack så jag ska tillbaka för lite provtagning och sånt om en vecka.


En annan rolig grej är  att Jimmy och jag äntligen har hittat de ringar vi vill ska symbolisera vår förlovning. Jo, det är så att den 28 april så förlovade vi oss under extremt romantiska omständigheter men valde att hålla det lite för oss själva tills vi köpt ringarna... och det dröjde ända tills nu.


Nä, dags att sova om jag ska orka hela natten imorn.

 
 
Jill

Jill

4 november 2008 08:39

Men! Gravid igen?! Va roligt och oväntat, grattis! Kul för Elvis med ett litet syskon. Undra om han får en lillebror eller lillasyrra. Ska ni kolla?

Erkänn att det var för att du är lat och inte orkar jobba :P

Tur att man läser din blogg så man blir uppdaterad! :)

Kram

http://www.ibs.net

 
Ingen bild

Sara

5 november 2008 18:47

Du känner mig för väl Jill! ;-) Näää, ärligt så skulle det kännas riktigt skönt med en bra anställning och få jobba lite innan nr två kommer men man kan inte få allt. Jimmy vill kolla om det blir kille eller tjej, jag kan gärna vänta men känner ändå på mig att det är en kille igen. :-) Kram!

 
emmli76

emmli76

16 november 2008 21:14

Jäklar, då måste du vara i...vecka 15 eller nåt nu!
Syns det mycket?

http://blodpudding.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards