Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Min lilla apa

Av Sara Eliasson - 5 november 2008 19:03


Elvis är en riktig liten klängapa, det är mysigt att han vill upp från golvet och se vad som händer på lite högre höjder men efter ett tag blir det tungt. Han är jätteduktig på att klättra upp på stolar, bord, byråer.. ja, you name it. Han är nästan (men bara nästan) lika bra på att komma ner därifrån också. En av bilderna längre ner visar Elvis klättringsfärdigheter på Öppna förskolan (just denna bild är från kyrkans variant). En annan sak som styrker benämningen (kläng)apa är hans kärlek för bananer. En om dagen slukar han, och han delar gärna med sig. Synd bara att just bananfläckar är så jobbiga att få bort...


Igår var jag och brorsan som tidigare nämnt på Rock the bells i Stockholm, det var stort. Sist jag var på konstert i Annexet var 1996 så det var ju på tiden. Vi hittade de bästa platserna enligt oss (uppe på balkongen, med god sikt och tryggt avstånd från den stora svettiga och alkoholindränkta massan) och kunde njuta i flera timmar av underhållande MC´s. Bäst var Supernatural, De la soul och Nas. Dessvärre så fick mitt gravida tillstånd lite utspel och jag var tvungen att lämna min plats några låtar in i Nas uppträdande för att sätta mig ner.


När klockan närmade sig ett och vi närmade oss Nyköping var jag så trött så det går inte ens att beskriva. Snabbt in och borsta tänderna och sen krypa ner i sängen. Där låg både Elvis och Jimmy och sov så fint, vända mot varandra. Jag blev alldeles varm om hjärtat och trots tröttheten kunde jag inte låta bli att ligga och titta en stund på dom innan jag tillslut gav efter och somnade jag också.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards