Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Stockholm i mitt hjärta

Av Sara Eliasson - 13 november 2008 12:41


Helgen spenderades i huvudstaden och visst finns Stockholm i mitt hjärta trots att vi valt att flytta därifrån. MEN det är fruktansvärt skönt att slippa all jäkt och trafik som det innebär att ta sig fram tillsammans med tiotusentals andra människor samtidigt. I Nyköping har jag konstaterat att den värsta trafiken är kl 16:00, betyder det att de flesta slutar kl fyra i denna stad? När jag säger värsta trafiken så menar jag att det kanske är en fyra fem bilar före som väntar på sin tur in i rondellen.


I lördags hade vi en härlig dag ute på Lidingö hos farmor och farfar. God mat och massa bus och skoj. Faster Mia och Calle dök upp och spenderade kvällen med oss. När det var läggdags protesterade Elvis så det slutade med att vi gick och la oss allihopa. På söndagen åkte vi in till Vurma på Söder för brunch med Mia, Calle, Elin och Marcus. Väldigt trevligt! Tillbaka på Lidingö för mer umgänge och mer smarrig mat. Sen skjutsade jag och Elvis Jimmy till tåget eftersom han var tvungen att åka till Göteborg på jobb. Elvis och jag fortsatte hemåt med ett stopp för middag hos mormor och morfar där även moster Anna och Lasse befann sig.


Så mycket umgänge och väldigt mycket mat kan man sammanfatta helgen med.


Elvis har varit lite snorig och hostig så vi har mest hållt oss hemma i veckan. Idag ska vi dock ta bussen in till stan och träffa barnmorskan. Inte i syfte för Elvis utan för lillebror/lillasysters skull. Jag mår prima så jag antar att mina hälsovärden är bra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards