Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Bandykungen

Av Sara Eliasson - 14 november 2008 12:48


Idag trotsade vi regn och rusk och gick till Herrhagsskolans barngympa. Lika poppis som alltid. Elvis härjar omkring, upp på plintar, hänger i ringar, hoppar på studsmattan, springer på tjocka madrassen och sist men inte minst.. spelar bandy. Det är rätt coolt att se att en ettåring fattar hur man använder en bandyklubba. Jag börjar fundera på om vi har en liten talang i familjen, Jimmy är väl ok på bandy och när jag grävde i minnesbanken så kom jag ihåg att jag faktiskt var med i ett bandykorpenlag som hette Tutti Frutti (!) när jag var lite yngre. Men annars är vi ju en fotbollsälskande familj, med lite undantag från farfar som också gillar hockey. Hur som helst, sport som sport! Kul!


Elvis är så stor och klok nu, han hittar lösningar på problem. Tex så hänger ju veven till markisen utanför köksfönstrena i köket och är såååå spännande. Men den är lite för högt upp för att nå. Elvis tog då en köksstol och sköt fram den till väggen och klättrade upp på stolen och vips så fick han en närmre titt på veven.





 
 
Ingen bild

Magknip

17 november 2008 09:14

TuttiFrutti haha skönt namn!

 
Ingen bild

Farfar

17 november 2008 22:22

Elvis kan nog fått ärva en del talang från far sin, han var duktig på land bandy då han växte upp. Jimmy åkte skridskor som 2,5 åring så vi får väl se hur Elvis matchar sin far. Hockey karriären gav han upp efter första säsongen på hockey skolan. (han fitt ont i ryggen, "vilket pjåsk" sen blev det som sagt fotboll för hela slanten och lite innebandy.
Heja Elvis Bissarna behöver förstärkning.
Farfar.

 
Ingen bild

Farfar

17 november 2008 22:31

Elvis har Du klänning eller är det något modernt plagg som Mamma hittat på??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards