Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Nu är vi verkligen igång

Av Sara Eliasson - 8 september 2008 08:58


Jag glömde berätta att efter lördagens besök hos Loa så var Elvis verkligen full i gasen, han sprang(!) omkring hemma och hoppade(!) i sängen. Stora lilla killen.


Igår kom mina föräldrar upp och vi fick jättemycket gjort. Jimmy fick tummen ur och har nu packat alla sina kläder plus det mesta av mina. Får se vad det blir för trasor att ha på sig resten av veckan. Vi packade hundra lådor (kändes det som) köksprylar och sen gick mamma och pappa loss på köket så nu är det skinade rent och matlagning måste ske med yttersta försiktighet för att undvika nya fläckar.


Sist vi flyttade så var det ganska mycket kvar att göra när flytthjälpen kom. Tex så var akvariet fortfarande fullt med vatten, grus, stenar och rötter. Förrådet på vinden hade en miljard pryttlar och hissen rymde en person. Golv, lister och toaletten var inte städade. Den här gången så har Jimmy lovat att akvariet ska vara tomt och bara att bära ut, förrådet är denna gång på markplan och kommer inte ta sån tid och städningen ligger jag redan ett steg före i. Tanken är att vi bara ska ha kvar att svepa av golvet när flyttbilen går. Håll tummarna att det blir så också.



 
 
Ingen bild

Jimmy

8 september 2008 10:18

Så blir det! För övrigt har du massor med kläder kvar i sovrumsbyrån så du överlever nog. Vi ska som sagt räkna och se vem som har flest jeans jag tippar på att du har det dubbla! : )

 
Ingen bild

sara

8 september 2008 10:21

haha! men antalet jeans som antingen inte är för små eller för stora är få.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards