Direktlänk till inlägg 27 september 2008

vaccinationsfeber

Av Sara Eliasson - 27 september 2008 22:25


I fredags var vi på ettårskontroll samt vaccination på BVC. Vi träffade en barnmorska och läkare som var så gulliga och rara med Elvis och han charmade dom ju såklart totalt. Stackars lilla Elvis som trodde han funnit två nya vänner när dom plötsligt sticker varsinn spruta i vardera låret på honom. Han förstod ju ingenting, även om jag förklarat för honom att han skulle vaccineras tidigare under dagen. Man ska aldrig underskatta vad små barn förstår, men vissa saker är ju mer komplicerade än andra.


Han grät i ett ögonblick men sen blev det bra igen. Han fick dessutom mycket beröm av läkaren, som ju såg i hans journal att deras ettårskontroll redan klarats av för två månader sen i Stockholm. (jaaa, jag får skryta, det är ju elvis och min blogg)


Sen knallade vi hemåt och tog ett stopp på Herrhagsskolan där jag visste att Öppna Förskolan hade gympatimme för alla barn som hade lust och ork. Elvis förundrades över allt ståhej, men det hindrade honom inte att släppa min hand (han visar numera väldigt tydligt när han vill hålla handen eller ej) och gick sonika ut till mitten av hallen och ställde sig och började dansa. Det var ju givetvis musik på, helt koko är han inte. Det var så sött. Han gillar verkligen musik och dans, det brås han på från sin far.


Han somnade i vagnen hem och sov en bra stund in på eftermiddagen, när han vaknade var han fortsatt trött och slö och på kvällen kom febern. Den höll sig under 38 grader och jag tror inte han led så värst av den. Idag har han varit lite slö men det var bara att passa på att kela och gosa så mycket man kan för nu gav han inte i från sig några protester. Innan läggdags hade febern försvunnit och han var sitt vanliga busiga lilla jag igen. Jag hoppas han vaknar likadan.


By the way, Elvis mäter vid ett års ålder 77,5 cm (jag tyckte han låg lite snett på mätbänken dock...) och väger 10230 gram. Och nu ska jag gå och lägga mig och jag nästan hoppas att han ska vakna till snart så jag får tassa in i hans rum och plocka upp honom bara för att få snosa lite i hans hår och känna hans huvud luta sig mot min axel. Fast bara nästan, jag kan hålla mig tills han vaknar imorgon bitti också.


Godnatt!


p.s bilder kommer imorn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 15 december 2008 21:46

  Nu är jag sugen på miljöombyte, så nu byter vi bloggadress! Häng med!   www.livetmedelvan.blogspot.com ...

Av Sara Eliasson - 14 december 2008 14:12

  Elvis mår mycket bättre nu, hostan är nästan som bortblåst, aptiten är tillbaka och då håller sig även humöret på topp. Tänderna verkar ha fastnat någorlunda bra, däremot så är ena tandhalsen helt blottad. Vi ska på återbesök hos tandläkaren på ons...

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 15:03

  Idag hände nått fruktansvärt. Elvis ramlade i trappen...   Dagen började bra, han vaknade på gott humör vilket har varit sällsynt nu när han är hostig och lite sjuk. Han åt hela portionen gröt och vi lekte en stund på övervåningen. När vi sedan sku...

Av Sara Eliasson - 10 december 2008 16:12

Idag har jag fått en väldigt fin kärleksförklaring av Jimmy. Kan inte låta bli att lägga upp den här också...     3 år har gått och jag börjar så smått, förstå att det var vi som menat att bli     även om det kanske blev givet när Elvis tillkom vår ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards